Professionelle anmeldelser
(1983)
"Leder af Kamchatka "
(1984)

"46"  ("Forty-six") er det andet musikalbum , indspillet af rockgruppen " Kino " i 1983 og er faktisk en demo-optagelse af fremtidens " Head of Kamchatka ".

Distribueret af Alexey Vishnya uden samtykke fra musikerne.

Album historie

Efter indspilningen af ​​" Forty Five " begyndte Kino-gruppen regelmæssigt at give akustiske koncerter i Moskva og Leningrad , tog nyttige kontakter og tænkte på at optage et nyt album. Lydtekniker Andrei Tropillo , der skrev "Femogfyrre", arbejdede på det tidspunkt tæt sammen med " Akvariet ", så han kunne ikke hjælpe. Tsoi og Rybin, bevæbnet med en liste over Leningrad-studier givet til dem af Grebenshchikov , kontaktede i slutningen af ​​1982 Andrey Kuskov, lydtekniker ved Maly Drama Theatre . Trommeslager Valery Kirilov (et fremtidigt medlem af Zoo ) var involveret i denne session, og de tre af dem indspillede fem sange: "Sommer", "Forår", "På jagt efter et plot", "Omkring syv om morgenen" og " Den sidste helt ". Under indspilningsprocessen forelskede Tsoi sig i lyden af ​​trommerne, og det samme gjorde studiet selv. Båndet gik ind i arkivet og blev først offentliggjort i 1992 på disken " Ukendte sange ".

I begyndelsen af ​​1983 begyndte Tsoi og Rybin at arbejde med bassisten Maxim Kolosov. Tsoi planlagde at forberede en fuldgyldig elektrisk line-up, som han skulle spille en koncert i en rockklub sammen med Aquarium med , tidsmæssigt sammenfaldende med 30-årsdagen for Vsevolod Gakkel . Lidt senere blev en ven af ​​Kolosov, guitaristen Yuri Kasparyan , bragt til prøverne .

Den anden elektriske koncert "Kino" fandt sted den 19. februar 1983. Ud over rekrutterne i Kasparyans og Kolosovs skikkelse deltog en vis Borya, en gammel ven af ​​Rybin, i koncerten. På baggrund af "Aquarium" så den hastigt sammensatte sammensætning af "Kino" bleg og ikke overbevisende ud.

“Det var bandets anden elektriske koncert i hendes liv. Den første fandt sted for næsten et år siden og, som det sømmer sig den første pandekage, kom den klumpet ud. Den anden klump kom også ud en pandekage. For pokker med kompositionen! Fisken var endnu ikke forsvundet, men det var så at sige hans afskedsmiddag. Af frygt, eller af en anden grund, glemte han at lyne sine bukser op. Derudover bevægede han sig meget aktivt rundt på scenen og besluttede tilsyneladende at blive showman . Yurik Kasparyan, med et glaseret udseende og stive ben, plagede sin "Muzima", og en ven af ​​ham stod i nærheden, som af en eller anden grund besluttede, at han var bassist. Med samme succes kunne det gøres af mig eller den første blikkenslager, der stødte på. Jeg husker ikke længere, hvem der var på trommerne; Jeg husker kun, at hele sammensætningen af ​​Tsoi ikke hjalp, men forstyrrede frygteligt, og på trods af Vityas indsats kom der ikke noget godt ud af det. Gudskelov, at albummet " Fyrty-five " allerede har eksisteret i et år, ellers kommer Tsoi ikke forbi hånende bemærkninger fra offentligheden, eller endda "gaver" i form af alle mulige genstande, der flyver ind på scenen.

Marianna Tsoi [1]

I marts 1983 sank den første komposition af "Kino" sikkert i glemmebogen. Rybin begyndte at rejse næsten regelmæssigt til Moskva, hvor han udførte en duet med multiinstrumentalisten Sergei Ryzhenko i hans punkprojekt Football. Hvad Tsoi angår, "tog han en timeout og gik til bunds." Da den 1. festival i Leningrad Rock Club blev afholdt i maj, var Tsoi kun til stede som tilskuer. Der var ingen opstilling, og han ville ikke spille i akustik.

Tsoi brugte sommeren 1983 på at kommunikere tæt med lederen af ​​akvariet, Boris Grebenshchikov, som efter bedste evne forsøgte at hjælpe med dannelsen af ​​Kino-gruppen. Sammen med deres koner tog Tsoi og Grebenshchikov på cykelture til landsbyen Solnechnoye i Leningrad-regionen , drak tør vin og havde lange samtaler om østlig filosofi og Bruce Lee .

I efteråret samme år blev Tsoi indkaldt til de væbnede styrker i USSR . Som en måde at undgå dette på, sikrede Choi sig anbringelse på en psykiatrisk klinik.

“Før mejede Tsoi med stor succes hæren ned og studerede på forskellige erhvervsskoler. Erhvervsskoler tiltrak ham netop fra dette synspunkt, fordi de ikke tog ham til hæren derfra ... Han kunne simpelthen ikke forlade rock and roll i to år i en slags hær. Alle omkring mejede ned, alle støttede os på en eller anden måde: ”Nå, tænk bare, et galehus! Nå, sidde der i to uger!“. Der er gået halvanden måned."

— Marianna Tsoi [2]

De indtryk, Tsoi modtog fra sit ophold på hospitalet, dannede grundlaget for det monotone opus "Boligende", skrevet efter at have modtaget en hvid billet .

På dette tidspunkt havde Tsoi akkumuleret en stor mængde urealiseret sangmateriale. Det blev besluttet at lave en passende plade, og til dette formål henvendte Victor sig til Alexei Vishna for at få hjælp, som de mødte ved indspilningen af ​​"Forty-five" for et år siden.

I løbet af den session kom Cherry regelmæssigt til Tropillos studie på Okhta og lærte det grundlæggende i underjordisk lydteknik ved at bruge eksemplet med at indspille "Forty-five". Derudover tog han guitarundervisning hos Boris Grebenshchikov. Med Tropillos deltagelse samlede Cherry et lille studie i sit hjem, som han kaldte "Yanshiwa Shela". Dette latterlige navn skjulte ifølge alle datidens konspirationsregler navnet på lydteknikeren selv.

Cherry beskrev sine indtryk af Tsoi, som lige havde forladt hospitalet, som følger:

”Efter dette hospital blev han helt anderledes end den person, jeg kendte ham. Desuden blev han den fuldstændige modsætning til den Vitka, som du skrev Femogfyrre med. Og sådan blev han til sin død. Det var dengang, han blev VICTOR TSOI, som vi nu har. Fra alle store bogstaver ... Han havde mange komplekser, dette er ingen hemmelighed for nogen. Enhver, der kendte ham personligt, vil bevidne dette. Og tilsyneladende besluttede han at slippe af med dem alle på én gang. Og lidt overdrevet i denne sag. Det var nogle gange indtrykket, at han bare mistede forstanden.

- Fra A. Cherrys samtaler med A. Rybin. "Biograf fra begyndelsen til slutningen"

Seksogfyrre-sessionen varede to dage. Tsoi og Kasparyan spillede guitarer, Viktor sang, og Cherry, ud over lydtekniske funktioner, slog rytmen og ramte en papkasse med et lavement [3] .

”Som musikere var de på nulniveau dengang. Der blev ikke overvåget noget på optagelsen; hvordan det virkede, hvordan det virkede. Det, der overraskede mig gennem hele optagelsen, var, at musikerne aldrig sagde til mig: "Kom nu, Cherry, spol båndet tilbage, slet alt for helvede og omskriv det hele igen!", selvom det kunne have været gjort.

Således blev der indspillet diske i nittende hastighed, en overdub blev lavet og albummet var klar.

... hvis vi tre ikke havde optaget "46" med mig - ville Tropillo ikke have hørt materialets elendige på forhånd og ville ikke have indhentet Butman , Guberman , Kuryokhin og djævelen i en morter for folketællingen af ​​disse sange (til lederen af ​​Kamchatka). Han ville slet ikke skrive det ned, for Tropilla kunne ikke lide det specielt. Da jeg fortalte Andrey, at jeg var glad for Kino, grinede han af mig: "Nå, det er okay - du elsker din Abba - du vil skrive Kino."

Tsois sange fortsatte grundlæggende den linje af urban romantik, som Tsoi valgte på det forrige album. Men på samme tid blev materialet opfattet mere dystert og koldt end sangene fra albummet "Forty-five". Denne følelse blev forstærket af lydens generelle "snavs" og af Yuri Kasparyans ret monotone spil.

Tsoi opfattede kun "Forty-six" som et øvebånd, men Cherry havde en anden mening om denne sag, og det magnetiske album gik til folket. Victor måtte affinde sig med, hvad der skete, selvom han aldrig genkendte Forty-Six som et album fra Kino-gruppen. Desuden omskrev Tsoi efterfølgende de fleste af sangene på de efterfølgende albums " Head of Kamchatka " (1984) og " This is not love " (1985).

Hvad med sangen "Trolleybus", så fandt hun, udover versionen fra "Chief of Kamchatka", også sin tredje fødsel - i 1989: da berømmelsen for "Kino" nåede en all-Union skala, inkluderede Tsoi "Trolleybus" " i albummet " Last Hero ", indspillet i Valery Leontievs studie i Moskva i januar 1989 og mixet i det franske Studio du Val d'Orge .

Genudgivelsen af ​​albummet med digital remastering i 1996 indeholdt tre bonusnumre: "Become a bird", "Selva", "I want to be a stoker". Disse sange blev indspillet ved "apartment"-koncerter i 1983-1985.

Liste over numre

Ordene og musikken til alle sange er skrevet af Viktor Tsoi , undtagen "Selva": musik. - Sergey Kuryokhin , sl. — Vladimir Boluchevsky

Ingen. Navn Varighed