Professionelle anmeldelser
(1973)
Singler med Foxy Lady
  1. " Living in a House Divided "
    Udgivet: 1972
  2. " Don't Hide Your Love "
    Udgivet: 1972

Foxy Lady er Chers  ottende studiealbum, udgivet den 10. juli 1972 af Kapp Records . Efter succesen med det forrige album Gypsys, Tramps & Thieves , samarbejdede Cher igen med Snuff Garrett, Al Caps og hendes mand Sonny Bono. Foxy Lady var det andet og sidste album indspillet på Kapp label. Salgskampagnen for albummet var centreret omkring den succesrige The Sonny & Cher Comedy Hour . Albummet, selvom det blev godt modtaget af kritikere, var en moderat succes og solgte 400.000 eksemplarer i USA .

Om albummet

På tidspunktet for Foxy Ladys udgivelse var Chers tidligere plade Gypsys, Tramps & Thieves og Sonny & Chers All I Ever Need Is You på kartet . Denne periode var meget vellykket for Cher, det var på dette tidspunkt, at hun endelig etablerede sig som soloartist og også som tv-vært for The Sonny & Cher Comedy Hour . I denne periode arbejder Cher aktivt med Snuff Garrett.

Albummet blev produceret af Snuff Garrett, hvor Sonny Bono kun co-producerede tre numre fra albummet: "A Song for You", "Don't Hide Your Love", og en genindspilning af hendes 1969 single "The First Time". Denne optagelse var også ret problematisk for Garrett, umiddelbart efter afslutningen af ​​optagelsen ophørte han med at være producer af Cher . Sonny Bono producerede Chers næste album , Bittersweet White Light , som endte med at blive en kommerciel fiasko. Derefter indvilliger Garrett i at samarbejde med Cher igen for Half-Breed- albummet , men på betingelse af, at Sonny Bono ikke deltager i indspilningen af ​​disken.

Albummets titelnummer Living in a House Divided , en sang om skilsmisse, kunne dog ikke konkurrere med Chers andre indspilninger fra begyndelsen af ​​70'erne. Albummet indeholder to coverversioner: for Leon Russells "A Song for You" og "Never Been to Spain" af Hoyt Axton , var sidstnævnte af Three Dog Night i top 5 af Billboard Hot 100 kort før udgivelsen af Kærlighedens vej .

På dette album samarbejdede Cher igen med Bob Stone, som tidligere havde skrevet "Gypsys, Tramps & Thieves" til hende. To sange fra dette album blev genindspillet et år senere af sangerinden Maureen McGovern til hendes debutalbum The Morning After.

Foxy Lady modtog for det meste positive anmeldelser fra kritikere. Joe Viglione sagde om "Foxy Lady", at "denne samling på ti sange føles endnu stærkere et par år efter udgivelsen", og roste også Cher og Garrett og Bonos produktionsarbejde. Rolling Stone roste også albummet og kaldte det "et tempofyldt værk, der kunne ramme hitlisterne igen og igen." På trods af det gode salg af førstesinglen Living in a House Divided blev albummet ikke så godt modtaget af offentligheden som det forrige. "Krigen" mellem Garrett og Bono havde formentlig også en negativ effekt på salget.

I 1976, mens Cher var på The Cher Show, lancerede Mego Corporation en serie af Cher-dukker. En af dem var dedikeret til dette album. I 1999 blev albummet genudgivet på cd med hendes tidligere album Cher . Den originale "Foxy Lady" forbliver uudgivet på cd den dag i dag.

"Foxy Lady" debuterede på Billboard 200 i slutningen af ​​juli på nummer 120 og toppede på nummer 57 to uger senere. Den højeste placering på listen var 43. pladsen. Albummet kom også ind på de canadiske hitlister på nummer 75 i slutningen af ​​august, på det tidspunkt, hvor Sonny & Chers All I Ever Need Is You var på hitlisten . I september nåede den sin topposition på #39 i i alt 14 uger på diagrammet indtil slutningen af ​​november.

Singler

Living in a House Divided var den første single fra albummet. Sangen diskuterer parrets brud. Sangen toppede som nummer 22 på Billboard Hot 100 og nummer 2 på AC hitlisten . Singlen nåede også top 20 i Canada. Singlen gentog dog ikke succesen fra Gypsies, Tramps og Thieves. Sangen var en ret levende beskrivelse af hendes ægteskab med Sonny Bono . Cher var utilfreds med Bonos stramme kontrol over hendes liv og karriere. De blev skilt to år efter udgivelsen af ​​dette hit. Sangen har paralleller til Elvis Presleys andet hit "I've Lost You" . Sangen fortæller også om vanskelighederne i forholdet til det berømte Presley-par, derudover er Bono og Elvis begge mere end 10 år ældre end deres koner.

Den anden og sidste single fra albummet var Don't Hide Your Love . Sangen, skrevet af Neil Sedaka og Howard Greenfield , nåede nummer 46 på Billboard Hot 100 og nummer 19 på AC -hitlisten . Senere dækket af Petula Clark og Olivia Newton-John .

Liste over numre

Side 1
Ingen. NavnForfatter Varighed